divendres, 31 de gener del 2014

1

PRESENTACIÓ DE LA CLASSE DE 3r A DE L'ESCOLA ARRELS I

Hola a tots els participants d'aquest projecte de sardanes,

Som la classe de 3r A de l'Escola Arrels de Solsona. Som una classe de 10 nens i 12 nenes. Som una mica xerraires i entremaliats, però ens agrada molt aprendre coses noves i fer amics, per això estem molt contents de poder fer aquest projecte amb vosaltres. Tot seguit ens presentarem perquè us feu una mica d'idea de qui som.
Jo sóc l'Amina i m'agrada molt fer arts marcials. Faig Taekwondo.
Jo sóc la Xantal i sóc molt treballadora.
Nosaltres som la Núria i la Maria i ens agrada molt fer ballet.
Nosaltres som el Jan, el Khalil i el Marco i ens agrada molt jugar a futbol.
Nosaltres som el Ramon, el Biel i el Pau i som els porters de futbol de la nostra classe.
Jo sóc la Paula i m'agrada molt fer gimnàstica artística.
Jo sóc l'Ona i m'agrada molt dibuixar i pintar.
Jo sóc l'Anna i m'agraden molt els animals. Tinc un conill, gallines, un hàmster i tres peixos....i no visc a pagès!
Nosaltres som el Joan i la Saloua i ens agrada molt córrer en bici.
Jo sóc la Martina i el què més m'agrada del món és fer-li petons a la meva mare i també m'agrada molt ballar.
Jo sóc l'Arnau, sóc una mica pallasso i m'agrada molt fer curses amb els amics.
Jo sóc la Sònia i m'agrada molt patinar
Jo sóc el David i m'agrada molt anar al gimnàs.
I jo sóc la Saida i m'agrada molt cantar.
Falten la Rut i el Grau que avui no es poden presentar perquè no hi són.
La nostra mestra es diu Maria i també la podreu conèixer quan fem les trobades.
Bé amics, espero que ens puguem veure ben aviat!
En teniu ganes??? 


QUÈ EN SABEM DE LA SARDANA I DE LA COBLA?

- La sardana és un ball de Catalunya.
- A vegades, per ballar-la, porten vestits especials i espardenyes de 7 brencs.
- La música de les sardanes no és igual que les altres músiques.
- La cobla està formada per 11 o 12 músics i fa servir instruments especials
- Es balla en rotllana i seguint uns passos.
- Es poden ballar amb els braços amunt o bé avall.
- En una sardana podem escoltar parts fortes i parts fluixes.
- En la cobla tots els músics van vestits iguals.
- A la rotllana hi pot haver molta gent o poca gent.
- Els músics de la cobla pot ser que tinguin partitures diferents
- És un ball que el pot ballar tothom, grans i petits
 
 QUÈ EN VOLEM SABER?

- Els passos per ballar bé la sardana
- Perquè hi han parts fluixes i part més fortes
- Quin és el vestuari del sardanista
- La història de la sardana: quan es va inventar, qui la va inventar,...
- Sempre es balla en un lloc concret de la ciutat?

1 comentari:

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.