divendres, 24 de gener del 2014

0

Presentació 3r Primària Cardona

Cardona, 22 de gener de 2014

Als amics  de Sardatic:

Som els alumnes de 3r de primària de l'Escola Mare de Déu del Carme, de Cardona , i ens volem presentar:
Som la Míriam, l’Èric, el Biel, el Pau, l’Ayoube, el Joan, l’Abril, el David, la Queralt, el Ton, el Lluís Enric, la Júlia, la Xènia, l’Oriol, la Carla, el Pol F, la Rosa, la Clàudia, el Pol M, la Laia, el Kevin, l’Òscar, la Mireia, la Sofia, l’Anna i la Lola.

Ens definim com una classe divertida, que ens agrada cantar i passar-nos-ho bé, també ens agraden les matemàtiques i el medi...però ens agrada acompanyar-ho tot amb una cançó.
És per això que ens ha agradat molt poder participar en el projecte Sardatic. Tenim ganes d’aprendre a ballar sardanes i conèixer els instruments d’una cobla.

També tenim ganes de fer amics . Volem conèixer els nens i nenes de Solsona que compartiran aquest treball amb nosaltres.
Ens agradarà poder trobar-nos, aviat, a l’audició de la cobla i així ens podrem veure les cares.

Mentrestant us enviem un petó de cadascú de nosaltres!

Els alumnes de 3r
Hem parlat a la classe del que sabem i el que ens agradaria saber de la sardana, ho voleu llegir?

QUÈ EN SABEM DE LA SARDANA?

XÈNIA: S’ha de fer en un lloc gran , sinó no hi cabríem. No hi ha tots els instruments, només els de la cobla.
ROSA: Jo vaig fer un curset de sardanes aquí a Cardona.
DAVID: s’ha de fer una rotllana, o una rotllana al voltant de l’altra.
QUERALT I ANNA:  A les sardanes es poden fer els curts o els llargs.
KEVIN: Es comença a ballar amb l’esquerra.
CARLA: Les sardanes poden ser difícils o fàcils depèn de com acaben.
TON: Es poden fer dues sardanes.
ÈRIC: I tres...
BIEL i KEVIN: Abans de fer les sardanes s’ha de fer un galop.
JOAN i LAIA: quan es fa el galop, s’ha d’anar amb parelles.
ÒSCAR: Per fer el galop s’ha de portar un mocador.
LLUÍS ENRIC , PAU i CLÀUDIA: S’han de portar espardenyes per ballar.
LOLA: Per ballar les sardanes s’ha de fer una rotllana.
ORIOL: La sardana es balla amb més gent.
POL FONTAN: Hem d’anar en grup.
DAVID : Per fer la rotllana bé es posen un conus al mig
TON: i sinó els bolsos.
ABRIL: Per ballar han de portar una faixa
SOFIA: També necessitem una samarreta blanca.
JÚLIA: Has de saber ballar sardanes.
BIEL: Sinó no en pots ballar.
BIEL: Quan ballen sardanes els acompanya una cobla
DAVID: Ens hem d’agafar de les mans
AYOUBE: Ens hem de posar la roba típica de les sardanes.
POL MECA: Hem d’anar vestits de sardanistes.
MIRIAM: A la cobla es fan servir molts instruments.
MIREIA: Les sardanes es ballen de puntetes.


QUÈ ENS AGRADARIA APRENDRE DE LA SARDANA?

KEVIN, SOFIA i LAIA: Conèixer els instruments que es toquen per fer la música.
QUERALT: Quin nombre d’instruments hi ha a la cobla.
BIEL: Quina música es fa servir.
ANNA: Com es balla.
ÒSCAR ,ORIOL, BIEL: Aprendre a ballar sardanes.
CARLA I CLÀUDIA: Com s’acaba.
POL FONTAN i MIRIAM: I com es comença.
LOLA: Aprendre a cordar les espardenyes.
MIREIA i PAU: Aprendre a portar el ritme.
ROSA: Saber com es canta.
CLÀUDIA i TON  : Aprendre com es salta.
JOAN: I com es fan anar els peus.
XÈNIA: Com són els passos.
POL MECA: Aprendre com s’ha d’anar vestit per ballar sardanes.
DAVID: A distingir els curts dels llargs.

Fins aquí les nostres aportacions, n’heu parlat vosaltres i què heu dit?

Els nens i nenes de 3r de Primària de Cardona




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.